Zdá se, že došlo k problému s připojením nebo na serveru dochází k údržbě. Funkce webu může být omezena.

Jak prodat nemovitost: Příprava inzerce (2.díl)

V 1. díle našeho seriálu o prodeji nemovitosti „Jak prodat nemovitost: Úvahy o prodeji (1.díl)“ jsme vám nastínili, o čem je vhodné přemýšlet před samotnou inzercí bytu či domu a jak se na prodej připravit. Nyní nastává chvíle, kdy je potřeba přichystat všechny potřebné podklady k inzerci vaší nemovitosti. Čím pečlivěji touto fází projdete, tím je větší šance, že prodáte rychle a za vyšší cenu.


Daniela Veselá
Daniela Veselá14. 10. 2020 | Doba čtení: 5 minut

1) Zjistěte, jaké nemovitosti se aktuálně objevují na realitním trhu 

Než se vrhnete do přípravy inzerátu, udělejte si letmou analýzu aktuálně nabízených inzerátů. Dívejte se na inzeráty očima zájemců.  

  • Co vás zaujalo a čím je nemovitost výjimečná?  
  • Co vás zajímá? Jaké informace potřebujete vědět?  
  • Čeho si všímáte na fotografiích nemovitostí?  
  • Proč byste si měl/a vybrat právě tuto nemovitost?  
  • Zaujali vás kompletně zrekonstruované nemovitosti nebo byste chtěl/a nemovitost upravit dle sebe?  

Na základě získaných poznatků získáte užitečný seznam informací, které posléze zakomponujete do inzerátu. Inzerát tím získá na atraktivitě. Analýza „konkurence” vám zároveň může pomoci se stanovením té správné ceny. 

2) Dejte si záležet na detailním popisu nemovitosti 

Aktuálně se nacházíte ve fázi, kdy víte, jaké nemovitosti a za jakou cenu se nabízí. Využijte znalostí. Od prvních krůčků a získávání informací o prodeji jste se konečně posunuli do realizace a čeká vás příprava inzerátu. Precizní popis nemovitosti je první možnost, jak zaujmout zájemce a získat více reakcí na váš inzerát. Dejte si na něm záležet. Nejlepšího dojmu dosáhnete poutavým a pravdivým textem o vaší nemovitosti. Zkuste se vžít do zájemce, nemovitost se vám bude popisovat mnohem snadněji.  Nevíte, kde začít nebo nechcete na nic zapomenout? Inspirujte se v níže přiložených bodech, na které v inzerátu určitě nezapomenout:  

  • patro bytu a počet pater domu 
  • dispozice včetně plochy všech místností v m2 + půdorys  
  • stav bytu a domu (před / po rekonstrukci) 
  • typ stavby (panel, cihla, novostavba)  
  • příslušenství (balkón, garáž, garážové stání, komora, předzahrádka, sklep, terasa)  
  • další tipy…

3) Nechte kvalitní fotografie prodávat za vás 

Základem dobrého inzerátu jsou kvalitní fotografie, jelikož první dojem hraje při hledání bydlení velkou roli. Rozmazané či tmavé fotografie, které ani nezachycují všechny místnosti, výrazně snižují šanci, že se vám podaří prodat byt za cenu, jakou požadujete. Každý ale nemá cit na ten správný záběr, a v takovém případě ušetří čas i nervy profesionální fotograf. Profesionální fotografie u inzerátu přilákají mnohem více zájemců, mezi kterými si můžete vybírat, aniž byste byli nuceni diskutovat o výši prodejní ceny. 

Pokud chcete nabídku prodeje dotáhnout k dokonalosti, nechte si před focením byt upravit a dekorovat za pomoci profesionála, bytového stylisty. Tuto službu můžete na internetu hledat pod názvem Home staging nebo Home styling. Tento zvyk je oblíbený především na západě, ale už se pomalu zabydluje i u nás.  


Tip!
Zájem o nemovitost může zvýšit přidání půdorysu do inzerátu.

Mnoho lidí dnes vybírá byt i podle půdorysu, proto je plán bytu téměř nezbytnou součástí vašeho inzerátu. Z tohoto důvodu nezapomeňte plánek bytu přidat do galerie fotek. Sobě i zájemci ušetříte čas nad zbytečnými prohlídkami. Půdorys je jednoduché vytvořit. Můžete ho vytvořit v některém z online nástrojů – např. Microsoft Visio nebo HomeStyler. Nebo stačí plánek bytu nakreslit jen v ruce. Zájemci to ocení. 

4) Zvyšte atraktivitu inzerátu díky virtuální prohlídce 

K větší atraktivitě, zpřehlednění vaší nemovitosti a rychlejšímu prodeji může dopomoci i to, že se v inzerátu nachází virtuální prohlídka nemovitosti. Zájemci tak mají možnost si nemovitost prohlédnout z pohodlí svého domova během 5 minut. Hned v úvodu tak vyfiltrujete zájemce, kterým by se nemovitost nelíbila. To posléze dokáže ušetřit mnoho času, který byste strávili na prohlídkách.  

A že se virtuální prohlídka vyplatí i po finanční stránce, zjistíte záhy. Virtuální prohlídka zvyšuje lukrativitu prodávané nemovitosti a díky tomu i její cenu. Mnohonásobně se vám proto investice do virtuální prohlídky vrátí.

5) Neošiďte se aneb za kolik prodáte svou nemovitost? 

Inzerát máte napsaný, fotky nafocené, ale zbývá ještě poslední věc, často nejdůležitější – určit cenu za prodej. Jak již bylo zmíněno, běžným způsobem je udělat si analýzu na trhu s nemovitostmi, zjistit ceny jednotlivých nemovitostí podobných té vaší a dle toho cenu za byt či dům nastavit. Cenu nemovitosti ovlivňuje mnoho faktorů – lokalita, velikost bytu či domu, konkurence, poschodí a další. Manuální analýza trhu je velice užitečná, ale je vhodné ji podpořit i dalšími možnostmi. Moderní postupy spočívají ve využití online Odhadů cen nemovitostí, kde cenu zjistíte do 5 minut. U nás na Bezrealitky nabízíme odhad zdarma a nezávazně. Za kolik tedy prodáte vy svou nemovitost?  


Tip!
  S profesionálním Odhadem tržní ceny nemovitosti vám rádi pomůžeme.  

6) A energetický štítek máte? 

Každý prodej, ať už domu či bytu, provází povinnost uvést energetickou náročnost budovy již při samotné inzerci. V případě neznalosti energetického štítku při tvorbě inzerátu je možné uvést třídu G – mimořádně nehospodárná a poté štítek zpětně doplnit. Jako majitel máte povinnost kupujícímu štítek dodat ještě před realizací prodeje. A jak energetický štítek získat? Při prodeji bytu by měl být štítek k dispozici u správců bytového domu (štítek tedy hodnotí energetickou náročnost celého domu, nejen bytu). Při prodeji domu si musí energetický štítek obstarat sám majitel.

  A co dál? Pokračujte na 3. díl seriálu o prodeji vaší nemovitosti → Jak prodat nemovitost: Inzerce a prohlídky (3.díl)